Google analytics

lördag 18 april 2009

Härmed döper jag dig till...(tillsvidare)

Har haft några rader sparade i datorn en längre tid nu och för att det inte ska bli ännu längre lägger jag upp dem här och nu. Orsaken till att dem blivit liggande är att jag inte kunnat hitta en titel som jag tycker passar. Så...härmed döper jag dig till...(tillsvidare):

Vikten av kärlek är bly lätt som moln

Många har hävdat att dem älskar,
få har dock kunnat bevisa att det är sant
för ord väger alltid lättare än handling.

Jag är nöjd med titeln som sådan, men jag är inte hundra på att den passar till texten. Har någon en bättre idé går det bra att höra av sig. Det känns som "Vikten av kärlek är bly lätt som moln" ska användas till en annan typ av text. Mer melankoli istället för konstaterandet som texten ovan ger.

Inga kommentarer: