Google analytics

lördag 2 maj 2009

Frihetsstrimmor

När flygplan far över himlen lämnar de streck efter sig. Kondensstrimmor kallas de visst. Man kan se dessa vita linjer från ena sidan av ens synfält till den andra. Hur som… Varje gång jag ser sådana mot sommarblå himmel är det första ordet som poppar upp i mitt huvud – frihet. Vet inte riktigt varför. Kan vara att de som sitter i planet är på väg någonstans. Bort härifrån. På väg till en annan plats. Kanske på semester eller till sin kärlek. Eller på semester med sin älskling. Kanske tänker jag mig själv sittandes i planet på väg bort. Vem vet? Hur som helst så associerar jag dessa streck med frihet.

Ps. Bilden har jag inte tagit. Eller jo, jag har tagit den. Alltså stulit från någon sida på internet. Eller inte stulit, det var gratis att ladda ner den så det gjorde jag. Det jag försöker säga är att jag inte har knäppt bilden själv.

Inga kommentarer: