Google analytics

torsdag 9 juli 2009

Jag har något att säga men inget kommer ut

Jag är ledsen, men jag kommer aldrig skriva en dikt om dig

jag vill skriva dikter om dig
men jag finner inte riktigt orden
det är så mycket lättare i drömmen
än i verkligheten

här finns det saker jag vill säga
men orden vill inte komma över min tunga;
saker förblir osagda

jag vill skriva dikter om dig
men jag finner inte de rätta orden
vill likna dig vid änglar,
prinsessor och sommarhimlen
men de orden räcker inte till,
och dess betydelse alltför ringa
för att beskriva ditt väsen

jag vill skriva om dig
men sidan förblir alltid tom
alla försök har varit dömda att misslyckas
varför försöker jag ens?

jag är ledsen,
men jag kommer aldrig kunna skriva
en dikt om dig

1 kommentar:

Anonym sa...

otroligt vackert.