Google analytics

tisdag 21 juli 2009

Om: Konsten att lura tonårstjejer

Så jag skrev snabbt en liten text (se nedan) om skönhetsideal och lade upp den på Poeter. De kommentarer jag har fått verkar sikta in sig på fel saker. Texten är inte vänd mot tjejerna. Lustigt hur folk får den uppfattningen. Jag kanske ska läsa om min text...men poängen är att få folk att tänka till, även om de tänker "fel". Att tänka är bra.

Hur kommer det sig att tjejer (och killar har jag fått påpekat för mig) går på detta? Varför försöker de uppnå det ouppnåeliga? Ser de inte att avsändaren bara är ute efter pengar? Att avsändaren struntar i hur de mår? Kommentarer i ämnet mottages mer är gärna.

Konsten att lura tonårstjejer
Först tar du en kamera och fotograferar en modell
eller varför inte en filmstjärna?
fungerar också med en mtv-artist

steg två är att bilden stoppas in i datorn
där ändrar du den från verklighet till overklighet
tar bort alla skavanker
skapar ett ouppnåeligt ideal
ja, retuscherar helvetet ur den helt enkelt

när det är gjort är dags för sista steget
som är att publicera bilden i en tidning
sen tror tjejerna att det är så de ska se ut

där har ni det
hur man enkelt lurar tonårstjejer

Inga kommentarer: