Google analytics

torsdag 1 oktober 2009

Död linje

Satt egentligen och skrev på en annan dikt men jag fick ett rim i huvudet: ”Min kärlek är naiv, alltid samma motiv”. Detta fick mig att lämna texten jag höll på med och började skriva en ny men jag fastnade efter några rader. Försökte komma vidare men det gick inte. Bestämde mig därför för att bara skriva på den till klockan nio. 21.00 skulle vara deadline och då skulle jag lägga upp den här på bloggen, halv färdig eller inte. Och ja, den känns inte färdig men men… Det är svårt att rimma på motiv så det passar in.

Alltid samma motiv
Min kärlek är naiv
alltid samma motiv
ditt namn i kursiv
ristat med kniv
i barken på en pil

Min kärlek är primitiv
slingrar som en reptil
febrilt inuti


Kanske återkommer jag till den vid ett annat tillfälle och rimmar vidare.

Inga kommentarer: