Google analytics

torsdag 15 oktober 2009

Vad är problemet egentligen?

I man vill ju inte vara anonym skrev jag att jag inte tänkte ändra på vilka som kunde kommentera. Ville man vara anonym så fick man vara det, men jag har tröttnat på det; Jag håller på att ändra mig. Vill du kommentera så får du allt skriva dit ditt namn. Inget namn inget svar ungefär. Så tillvida du inte har skrivit en riktigt bra kommentar.

Varför kommentera anonymt? Du har något att säga men väljer att gömma dig bakom anonymt. Varför? Törs du inte skriva ditt namn så andra kan se det skicka mig ett mail eller msn. Vad är problemet egentligen?

8 kommentarer:

Palomablanca sa...

Jag förstår inte hur man gör inlägg så det här är bara ett test. Sen håller jag med dig med anonymitet.

Palomablanca sa...

wohoo jag har lärt mig!!! :D Nu kan jag äntligen ge dig alla kommentarer jag inte kunde innan!

Anonym sa...

"Det finns inget problem"

Om du vill så blir det ett problem. Vem som helst kan skriva kommentarer på din blogg från hela världen. Och om det finns ett namn eller inte är inte relevant för du kan aldrig veta vem det är som skrivit det. Namnet kan var påhittat.
Kanske man inte törs. Måste man vara modig för att skriva på din blogg?
Den vita duvan är väl inget namn. Det är ett nick. Mitt nick är Anonym. Tycker det låter fint. Men du behöver inte svara om du inte vill så klart. Men jag gillar att läsa din blogg. Jag tycker du skriver bra dikter.
Puss från Anonym

/d sa...

Jag känner igen din retorik.

Ja, vem som helst kan skriva kommentarer från hela lilla vida världen och de är hur välkomna som helst att göra det. Det är inte poängen. Poängen är att jag inte vill att de ska göra det som anonyma. Vill de hitta på ett namn så är det bättre än anonym. Min blogg mina regler, snälla? Man går väl inte på fest för att förolämpa värden. Och istället för att skriva anonym eller hitta på ett namn så kanske de skriver sitt eget?

Nej, man måste inte vara modig för att kommentera. Jag är nog fegare än de flesta som läser bloggen. Handlar inte om det.

Japp, japp... Palomablanca är ett nick. Ett fint nick och en fin kompis. Tyvärr så är anonym inget nick. Det är en osynlighetsmantel. En pinne att peta djuret med.

Anonym sa...

Jag tycker inte alls det är en pinne att peta djuret med. Men känner du dig förolämpad att jag använder mig av det nicket så får jag helt enkelt beundra dina dikter i tysthet. Vill inte förolämpa värden.

Hälsningar Anonym aka Palomanegra

/d sa...

Jo.
Nej.
Bra.
Ditt val.

Palomablanca sa...

Inte peta pinnar på djur. Värden är ju högst upplyst om vem denna Palomablanca är. Sen att ingen annan vet det skiter jag högaktligen i, det är inte dem som sitter på de vackra dikterna.

Tänk att så mycket anonymitet kan skapa denna uppståndelse.
Grattis du har skapat dig ditt namn tillsammans med miljoner andra och ungefär trehundrafemtiotusen Svensson eller Johansson.

Anonym sa...

koka