Google analytics

lördag 17 oktober 2009

Honung & dur

Ge mig honung
I drömmen spelar du piano
kan du inte lära mig hur
för här finns ingen cirkulation

så ge mig honung
dur och tindrande ögon

ge mig ett brinnande skepp

något för att läka hålet
behöver intensiv förståelse
och distraktion

ge mig tålamod
och glädjen i din blick
dur och lite till av din tid

kom
ge mig honung


Föresten, vad är kärlek som inte riktigt är kärlek? Vänskap? Eller bara en annan typ av kärlek? Det är sån kärlek det handlar om här.

4 kommentarer:

Mia sa...

Det i slutet är en väldigt bra fråga Dennis. Om du kommer på ett bra svar får du gärna dela med dig.
//Mia

/d sa...

Hade väl hoppats att någon skulle ge mig svaret istället.

Palomablanca sa...

Kärleken blir vad man gör den till skulle jag vilja säga. Kort och koncist men väldigt sant.

/d sa...

Fast ändå bara halvsanning. Gör en det till gigantisk förälskelse och den andre inte besvarar förvandlas det till olycklig kärlek och det var inte var den förste var ute efter...eller? det krävs två till att dansa tango (ibland fler).