Google analytics

torsdag 6 augusti 2009

Man vill ju inte vara anonym

Alltid kul med kommentarer…fick en på det här inlägget: Samtal som löd ”denna gången kunde du hålla dig”. Personen som kommenterade valde att vara anonym vilket jag tycker är tråkigt. Trist. Ledsamt till och med. Jag skulle kunna ändra inställningarna så anonyma inte kan kommentera men det handlar inte om vad de skriver utan att, tja det är helt enkelt tråkigt med personer som väljer att kommentera anonymt. Jag är väl nyfiken av mig antar jag. Så en liten vädjan: om du vill kommentera något jag lagt upp skriv (gärna) ditt namn också.

Och jag tror inte att individen som jag syftar till i inlägget har läst min blogg vilket gör Bäste Anonyms kommentar än mer mystisk.

Det här med att vara anonym påminner mig om något en gammal klasskamrat sa en gång. När han var liten gick han och oroade sig för att han skulle bli anonym. Att han en morgon skulle vakna upp och vara det. Han trodde nämligen att det var en sjukdom. ”Man vill ju inte vara anonym.” Vem det var? Äh, vi låter honom vara anonym va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske jag visst har läst din blogg, noga.
Hälsningar
Anonym

/d sa...

Ja, Bäste Anonym, du kanske har läst noga; men varför vara anonym?