Google analytics

lördag 7 januari 2012

Färdig skiss


Bestämmer mig här och nu för att den är färdig.

Var lätt att få
Ibland känns det som om slutet var skrivet först
och att falska hjärtan bodde i våra bröst
vi bröts itu av tyngden av våra luftslott
dömer varandra för ickebegångna brott

du vet att jag saknar dig och att jag saknar oss
så även om jag log måste jag slita mig loss
för jag saknar mig mera när det är vi två
med halva hjärtat kvar hos dig måste jag gå

jag var lätt att få men svårare att hålla kvar
var ett och ett halvt när vi skulle vara ett par
mitt inre har alltid varit nästintill onåbart
varför har för mig aldrig stått riktigt klart

kanske borde jag ha sagt förlåt för detta
även som trasig kan jag se det vore det rätta

men drömmen drar i mig vill att jag ska följa med
lovar att stigen jag går snart blir huvudled
och även om målet inte nås innan jag dör
finns lyckan alltid någonstans där framför

Inga kommentarer: