Google analytics

fredag 6 juli 2012

7 dikter 7 dagar: fredag

Det har varit snålt med uppdateringar på sistone och den lilla uppdatering jag gjort har varit mikrobloggsinlägg, så för att (förhoppningsvis) kicka igång det hela igen ska jag skriva och publicera sju dikter på sju dagar med start idag. Här är den första:


Dikten
Jag vet inte längre hur man börjar
det finns inget första steg
det finns dock ett osynligt mål, 
någonstans långt, långt borta
det finns en plats att komma till
men dit finns ingen väg 
eller ens en stig att vandra

klockan är mycket men solen ljuger 
hon säger: det finns tid; det är ännu dag

jag har något viktigt att säga
men vet inte vad eller hur
odefinierat krälar det i mitt sinne
det kittlar min kräkreflex
sprider sig i mitt blodomlopp
jag vill nå platsen långt långt borta 
men mina händer får äta glas

Inga kommentarer: