Google analytics

torsdag 24 januari 2013

För att få tid att passera

För att få lite tid att passera läser jag poesi på poeter.se och mår därigenom dåligt. Tråkigt nog inte över att det jag läser är bättre än det jag skriver, nej snarare att det är så pass mycket sämre. Och jag känner mig elak som tycker så. Elakare som skriver det här. 

Det är inte det att jag tror att jag är bättre än deras rader, men det är så banalt, simpelt, högtravande och dåligt. Ju mer jag letar efter ett guldkorn som ska motbevisa mig desto sämre mår jag för ju mer skit hittar jag. Förlåt, förlåt, förlåt. Inget av det jag hittat tilltalar mig. Kanske är jag inte på humör för poesi? Men om jag hittar rätt dikt kanske det ändras? Ska jag fortsätta leta eller ge upp? 

Jag ger upp. Slaget må vara förlorat denna morgon men inte kriget. Jag kommer tillbaka. 

Inga kommentarer: