Google analytics

lördag 5 juli 2008

Om… eh… ja, vi kan kalla det sommarprojektet (inlägg 10 – rapport från trollskogen)

Tillbaka från en dag av en del nytta och en del nöje. Har varit och besökt trollskogen på norra Öland. Tog lite bilder för en bild säger mer än tusen ord, i alla fall är tanken att jag lättare ska minnas hur det såg ut och därigenom ska kunna beskriva det i text. Vet dock inte om så är fallet men jag hoppas…
Okej, jag tog några bilder och som vanligt när jag är bakom kameran så blir inte ens hälften så bra att man ser vad det föreställer, men i denna lilla redogörelse har jag tagit med två som blev hyfsade.

Bild ett föreställer vraket av ett skepp som gick på grund någon gång 1926 eller 1929. Jag minns inte riktigt just nu plus att årtalet är mindre viktigt. Fastän det är ett sönderslaget skepp finns det ändå något majestätiskt över vraket. Kanske är det historian som finns i träet? Alltså att det berättar något för den som ser det.


Bild två visar några av de förvridna tallarna inne i trollskogen. På en solig sommardag som det var idag så var de inte speciellt skrämmande men jag kan tänka mig att insvept i dimma eller en kulen höstkväll är det annorlunda. Speciellt med nattens olika ljud runt omkring en; havets brus, vinden, trädens knarrande och de många djurens läten. Och inte förglömma trollen som bor i skogen.

Inga kommentarer: