Google analytics

lördag 3 april 2010

Transmission från poeter.se 013

Drömmen om kärleken
Du säger

"störst av allt är kärleken"

men det stämmer inte
för lite större ändå är
drömmen om kärleken


2007-03-10

Jag har rätt men jag känner mig så fel
Jag känner mig så fel
som ordet fred skrivet i blod
Som att staten själv mördar
någon som begått ett mord

Jag känner mig så fel
som elva svanar i en lägenhet
Som ett fruktansvärt svek
Som att spilla en väns hemlighet

Jag känner mig så fel
Som om jag tappat en del
av mig själv någonstans
eller ännu värre – en del som aldrig fanns


2007-03-20

Kära dagbok 7
Jag såg ett mystiskt väsen igår
Tunn, nästan genomskinlig
Vi pratade kort om glödlampor
Kan det ha varit en ängel av kött och blod?


2007-03-24

Kära dagbok 7 är en sann historia.

Tomhet IV
Jag slickar på batterier
dricker mycket mer än jag tål

Rullar mig i krossat glas
bränner mig med cigaretter
säger ”jag älskar dig”
redan samma kväll
så ivrig att få känna något

men det finns ingenting där


2007-03-29

Jag tror att det är min favorit bland mina Tomhetstexter.

Inga kommentarer: