Google analytics

torsdag 8 april 2010

Transmission från poeter.se 014

Börjar med lite prosapoesi.

I kassan på ICA hemsöks jag av din doft
I kassan på ICA hemsöks jag av din doft
Det var så länge sen jag kände den sist
Jag vågar inte riktigt vända mig om och se
Tänk om det vore någon annan
Eller ännu värre, tänk om det verkligen är du
Så jag stirrar i nacken på mannen framför mig
Han köper ett sex pack öl och cigaretter
Och jag börjar tänka på vad du kommer att tycka
om vad jag har plockat ner i min korg
Jag vet att jag borde äta nyttigare
Inte så mycket snabbmat och läsk
Men jag har ju köpt vindruvor, alltid något
I alla fall är det inte öl och cigg
tänker jag i ett försök att stilla nerverna

Det är min tur nu och jag lastar upp varorna
Jag stirrar blint på den medelålders kassörskan
Hon måste tro att det är något fel på mig som jag stirrar
Jag försöker att le
men det känns som om det då står ”psyko” i pannan på mig
Eller ”nyss utsläppt”
Det känns allt annat än naturligt
Istället tittar jag på bandet där varorna åker
Jag känner hur svetten börjar porla som vårbäckar från mina armhålor
Jag borde ha köpt röda istället för gröna druvor, tänker jag
Du gillar dem bättre

Kundkort, bankkort
och några vuxenpoäng senare plockar jag ner mina varor i påsen
Blicken fast fixerad vid kassen, vågar inte titta upp åt ditt håll
Jag tar mina varor och går mot dörren
På väg ut vänder jag mig om för att se
Det var du bakom mig
Det var din doft
Det var här och nu
Här och nu är borta nu


2007-04-09

Fortsätter med sista ur ettor och nollor serien. Borde kanske skriva någon mer?

Med hjärtan i handflatorna och stulna ord i strupen försökte vi leva livet som ur en film (HTTP 404)
4Med// hj♥rtan i hand´flatorna & stulna ord i strupEN försökte we leva livet som -> ur 1 film. män har jag roooooopat varg fÖR många gånger nu? (va?!) Hare jag förlöjligaTt demånen som R kärlek? D1! kan riva hål på ditt skin. Du fikk mina tårar. är det inteeeeee §tillräckligt? & vadgörjaghär om k$rLEK intäreVIG?! FinNITloTTå Eftertexterna rullar ”=}Låt huvuden rull”a. /( DrÅttningen skriker Vi>3elskadä (med v♪ara♪ndra♪) som svENsk novellfilm + (tafatt). Vad R Dt du inte förSTÅR? Det #finns inKet kvar ’ ]$[

0#%#0QU-f4Jag hör inte regnet och dett skrÄMmer mij. Är jag DÖD eller sover jag bara? Kanske jAGG drömmer? - jag behoever tr0 på Illusion om @t allt ÄRR okej. F?ör var står() jag annarSCH? eNSAM sanning. En sannsanning/ Eelefant ^¨~ i porslinsaffären. I ett * krig (xx VS xy) i n g e n av (S)oss kaan vinn4 men bara dDu går härifrån levandDe. Sandlådstaktiker™. ..l

4längtan rä minn >>> nu ligg3r jag med fantasin om ♀dej På blodr(D)ÖdA lakan.,:; Jag är3 bara här tillfälligt. jagg pAsserar bara förbi;,: Som 0m 1 slag mot ddiittTEMPEL. som¤? att LEvA i 1n t i d s f ö r s k j u t n i n g jör mig till slavvv &:_’


2007-04-26

Stadsliv
Jag andas cement
Jag slickar asfalt
Jag svälter fantasi
Jag smälter
bort


2007-05-01

Jag såg regnbågen antända
Jag såg solregn anlända
Såg regnbågen antända
hänga tungt,
dingla över,
bågna för att sedan brista

Jag såg regnbågen brisera
expandera
i vattenpärlor,
droppformad,
förlösande lindring

Regnbågen gör mig till botgörare,
hon är en sotförstörare,
själafrälsare,
jag är en nydagshälsare


2007-05-27

En kommentar till sista texten var: Himla vackert! Känns som om livet börjar
i texten.
Gör mig glad så här nästan tre år senare att återupptäcka kommentaren.

Inga kommentarer: