Google analytics

torsdag 6 mars 2008

Feta kuvert

Sitter med två feta kuvert i handen. Har precis skrivit ut dikterna och följebrevet. Ska köpa frimärken strax. Sen på lådan med breven. Därefter väntan i en till tre månader. Och efter detta hoppas jag att jag får någon form av svar. Antingen ett ”ja ja ja! Du är bäst. Vi ger ut dig.” Eller ett standardiserat refuseringsbrev.

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle skicka till tre förlag åt gången men nu blir det bara två eftersom jag bara hade två kuvert hemma samt att efter ha sett hur taffligt med följebrev blev (jag visste det också innan i och för sig) insåg jag att jag måste skaffa mig erfarenhet, bli publicerad någonstans för att förlagen ska ta mina dikter (mer) på allvar. Så är det någon som vet om någon liten poesitävling så hojta. Eller en antologi jag kan vara med i osv… något för att få respons, publicering, erfarenhet eller vad man nu ska kalla det. Kanske ska skicka in till Hemmets Veckotidning? Och om det är någon som vet vad man ska/bör skriva i ett följebrev så tar jag tacksamt emot den infon också.

1 kommentar:

Andreas Elfwingson sa...

Lycka till killen. Keep us posted, ok?