Google analytics

torsdag 28 februari 2008

Uppdatering

Har ställt upp mitt diktmanus enligt de regler som förlagen har. Det vill säga, 1,5-2 i radavstånd, ordentliga marginaler, enkel layout och med ett lättläst typsnitt, typ Courier.

Sedan valde jag ut tre förlag att skicka till. Efter att jag har fått refuseringsbrev från dem går jag vidare med tre till. Och sen? Det får vi se då. På förlagens hemsidor står det att det kan ta allt från 1-3 månader för dem att kasta manuset i papperskorgen. Eller som de säger, om boken blir antagen eller inte. Så det är ingen snabb process precis.

Jag har alltså gjort de enkla sakerna nu (om man bortser från att skriva texterna det vill säga (vilket så här efteråt inte har varit så svårt, fast ändå svårt (det får jag bena ut en annan gång))) och har bara det förbaskade följebrevet kvar. Där står det still. Vet inte vad jag ska skriva. Vet bara att jag ska hålla det kort och innehålla information om mig och dikter.

Inga kommentarer: