Google analytics

tisdag 16 februari 2010

Transmission från poeter.se 008

Ingenting
Det knarrar som det gör i gamla trähus.
Ingenting kommer närmare
jag gömmer mig under mitt täcke.
Gömmer mig för jag vill inte att ingenting ska hitta och äta upp mig.
Ingenting skulle svälja mig hel

låta mig ligga i dess genomskinliga mage.
Därifrån skulle jag få betrakta vad som händer utanför
men aldrig få delta; ge ett leende eller ens gråta.

Jag håller andan och försöker ligga så stilla jag kan.

Ingenting är här nu
och hon är hungrig.

2006-12-28

Kontaktannons
Jag vill ha en tjej som luktar te och smakar honung. Har ord i sina ådror och såpbubblor i ögonen; Solen, månen och stjärnorna fastsatta i diademet.

Jag vill ha en tjej vars tårar är hennes egna. Hon skriver brev, postar dem utan frimärke och de kommer fram. Sjunger med fåglarna och fåglarna sjunger med henne.

Jag vill ha en tjej som har sorlet från världshaven i naveln, likt en snäcka mot örat.

2006-12-28

I solnedgångens hus
I solnedgångens hus,
i vrån där dammet gömmer sig,
där finns framtiden;
där finns dåtiden och ett ögonblick av nu.
Ett ögonblick av stillsam lycka
i damparartiklarnas dans genom luften.

2006-12-28

Hjärnan - Hjärtat
Hjärnan – Hjärtat 1 – 0
Vi inväntar returmötet

2007-01-03

När det gäller kärlek. Ska man låta hjärnan bestämma eller ska hjärtat få härja fritt?

Inga kommentarer: