Google analytics

fredag 15 februari 2008

En väldigt genomtänkt inte så genomtänkt och välformulerad tanke

Jag har skrivit dikter som jag själv tänkt att det här kommer många att vilja läsa. Eller ska jag säga: ”Dem här kommer att gå hem i stugorna.” Att dikten har potential osv… Och jag skrivit andra mindre bra eller mindre intressanta som jag inte trott att så många skulle kommentera eller ens läsa; men gång på gång har folk överraskat mig. De med potential har fått mindre läsningar än de mindre intressanta och ofta också fler kommentarer.

Vad betyder då detta?
Jo, att jag och de som läser mina texter inte tänker likadant.
Jo, att jag inte kan skriva för publik då jag inte vet vad de vill ha.

Men det betyder också att jag helt och hållet kan skita i att försöka skriva saker som de ”vill” läsa och istället skriva det jag vill. Jag är fri.

Inga kommentarer: