Google analytics

torsdag 7 februari 2008

Tiden flyger som en pil. Bananflugor flyger som en banan(!?)

Mentala friflytande sirapsfunderingar men ändå bara en riktning:

Tiden flyger när man har roligt. Det har jag inte haft. Fast tiden har ändå gått fort. Jag har jobbat, varit på kurs, jobbat, försökt få datorn att fungera tillfredställande (lyckats med lite hjälp), jobbat osv. Dagarna har varit fyllda med saker vilket har gett mig väldigt lite tid till att få tummen ur. Har alltså inte haft någon direkt tid till att skriva och tänka på texterna. Jag har ändå på något sätt lyckats få ihop en version på vilka texter och i vilken ordning de ska vara i. Är inte helt nöjd men jag har satt Anna på genomläsning och kommentarstjänst. M.R ska också få en kopia men hon har egna datorproblem så det får vänta.

Under tiden jag väntar på att Anna ska hinna läsa och att jag ska kunna ge M.R en kopia har jag börjat fundera på följebrevet. För jag har hört att man ska/bör skicka med ett brev där man berättar om sig själv och sitt skrivande. Men det står ganska stilla i mitt huvud på den punkten. Vad ska vara med? Tips mottages. Och mitt skrivande? Det har hittills bestått av saker i min byrålåda och egen publicering på internetsidor. Egentligen inte så mycket att skryta om. Hade varit bättre om jag blivit publicerad i lokaltidningen eller i något annat sammanhang. Är det för sent och skulle det se konstigt ut? ”Jag ser här att du inte blivit publicerad tidigare, först i förra veckan i lokaltidningen. Hur kommer det sig?” Öh…tja…öh.. Folk har börjat inse min storhet?” Äh…jag vet inte.

Letar också efter förlag att skicka projektet till. Både stora och små.

Inga kommentarer: