Google analytics

torsdag 26 juni 2008

Försöker få ihop mig

Vi ses i Thailand
det står en kartong på golvet
den är tom
jag säger, se där ligger mitt liv
köpte det på ikea
men det verkar saknas någon del,
kan inte få ihop mig

det finns inga årstider längre
det är samma visa varje dag
nynna med så ses vi i Thailand
men jag låter bilen stå,
tar en promenad istället

det ligger en död fågel på marken,
tror den saknar sitt huvud
mer än sina vingar
jag saknar kärleken
står nu i badrummet med blodiga händer
krossad spegel betyder sju års olycka
men krossat hjärta betyder inget mer liv

lägger en hand på pianot
ljuder automatiskt ett moll-ackord
eko i mitt inre
är det inte lustigt så säg?
jag bygger ett torn av alla mina fel
staplar dem på hög
men jag kommer aldrig närmare
himlen än så

Inga kommentarer: