Google analytics

måndag 30 juni 2008

Om… eh… ja, vi kan kalla det sommarprojektet (inlägg 7 – har inte mycket med sommarprojektet att göra)

Jag drömde så konstigt. Jag spelade bas i System of a down. Vi hade spelning på någon festival. Vi röjde på scen, men med på scenen fanns flera ställ med cd-skivor. De här ställen såg ut som sådana där blädderblocksställ som finns i konferenrum, alltså med tre ben. Flera gånger höll jag på att välta ställen, men alltid i sista sekund kom gitarristen och lyckades få rätsida på cd-stället. Det välte aldrig.

Vi avslutade en låt och Daron skulle byta gitarr. Av någon anledning gick jag fram till min basförstärkare och försöker få rundgång men det kom bara små, små tjut. Inga häftiga ljud som alla andra brukar få, men jag fortsatte att försöka.

När så gitarristen hade bytt till en annan gitarr var jag plötsligt förpassad till sidan av scenen. Deras riktiga bassist var tillbaka och nu spelade bandet bröllopsmusik från mellanöstern fast med System of a down stil. Alla i publiken blev som galna. De dansade och sjöng med. Serj fick igång stämning riktigt bra. Då vaknade jag och var deprimerad.

Varför var jag deprimerad? Det vet jag inte. Var det för att jag höll på att välta cd-ställen? Var det för att jag inte kunde få till riktig rundgång? Var det för att de bytte ut mig mot deras riktiga bassist? Var det alla tre? Var de att bandet bytte ut mig på grund av att jag inte kunde få rundgång och höll på att välta cd-ställen? Vem har cd-ställ på scenen i alla fall?

Och jag känner huvudvärken lura i bakhuvudet redo att ta över min skalle igen. Ska ändå försöka jobba lite med sommarprojektet idag; om så bara skriva ner lite stolpar jag har flytande i huvudet.

Inga kommentarer: