Google analytics

tisdag 24 juni 2008

Om….eh…ja, vi kan kalla det sommarprojektet (inlägg 2 - skelettet)

Lite bättre idag men ändå lite sämre. Eller sämre kanske det inte är men det jag skriver flyter inte som jag vill. Det jag får ner är bara skelettet. De nödvändigaste raderna att hänga upp köttet, musklerna, huden osv på. Antar att jag ska nöja mig med benranglet. Tänk om det var tvärtom och jag skrev köttet och huden först? Blir snömos utan stommen. Och det här är ju bara ett första utkast jag skriver. Det kan inte bli perfekt (om det någonsin blir det) direkt, så…så länge jag skriver får jag vara nöjd(?). Ca 800 ord idag (än så länge) är okej. Det är mer än igår och blir det ännu mer imorgon är jag….eh…nöjd.

Och för dem som fortfarande är nyfikna på vad det är jag skriver (om) så är mitt svar att ni får vänta ett tag till innan jag lägger upp något här; men bland ingredienserna finns, knark, psykisk ohälsa, kärlek, lust, våld, död, (ett pekfinger i ansiktet på systemet). Kort sagt allt som behövs i en bra historia. Sen så måste jag hitta en bra titel på skiten också. Arbetsnamnet är i alla fall: ”Havet”. Där har ni lite information.

Inga kommentarer: