Google analytics

torsdag 3 april 2008

Kommers

Jag verkar inte kunna avsluta någonting nu för tiden. Universum kastar ord på mig och jag fångar dem men kan inte trä dem på tråd; bilda meningar och stycken. Är det någon som finner en rad eller två intressanta kan ni få köpa dem billigt. Jag kommer inte göra något av dem i alla fall. Så skynda fynda! Redan färdig prutat! Först till kvarn....ja ni vet resten...

1. Ingen titel

Det ligger en död man och ruttnar i mitt bröst
i en spegel är han lik mig
men han rör sig inte när jag rör mig

Har skärsår på fingrarna
men inget som jag någonsin läst har fastnat
och jag förstår mig inte på statistik


2. Ingen titel

Nej, jag har inte tappat tron på kärleken.
Det är bara det att jag inte längre vet vad kärlek är.

Och nej, jag har inte tappat tron på livet.
Det är bara det att jag inte längre vet vad livet är.

Nej, jag har inte tappat bort mig själv.
Det är bara det att jag inte vet vem jag är.


3. Ikaros var en idiot (och Akilles dog av skoskav)

Ikaros var en idiot (och Akilles dog av skoskav)
Glöm vad du har hört. Det var inte fåfänga som dödade Ikaros.
Nej, det var kärleken.
Varför skulle han annars flyga så nära solen om inte för en flickas skull?
Vi gör allt och lite till för dessa mystiska väsen.

4. I ditt hov

Du skred nedför trappan som en modern dödsängel:
Dräpte med ironi och sarkasm.
Och under kappan är jag säker på att du fick orgasm.


5. Vargen kommer

”Titta där kommer Gud” sade hon och pekade
Vi såg ingen
Men hon insisterade, nästan hoppade av entusiasm
”Där kommer han. Ser ni honom inte?”
Vi tittade, men var tvungna att skaka på huvudet. Det var ingen där.
Och allra minst Gud.
Vi bannade henne för att hon ljög, föll strax därpå tillbaka i vårt samtalsämne.
Det dröjde dock inte länge innan hon på nytt utropade
”Nu står Gud bredvid mig.”
Vi såg ingen, för det fanns ingen där.
Men hon såg.

Inga kommentarer: