Google analytics

lördag 23 januari 2010

Transmission från poeter.se 003

Vad hon sa
Vad hon sa:
– Kom så går vi till tatueraren och vanställer våra kroppar.
– Du är ganska sexig för att vara laktosintolerant. Du är liksom inte lika vit.
– Jag vill skaffa barn med dig. Var köper man sådana?
– Nej, såna vill du inte ha, de är alkoholfri öl. Du vill ha såna med extra mycket i.
– Det var ett år sedan jag hade sex sist, men det är lugnt för innan dess gick det 18. Jag tror jag kommer ihåg hur man gör.
– Kan vi inte låtsas att du är en rockstjärna? Då kan jag vara din groupie.
– Jag var aldrig duktig i skolan, men det behöver man inte va om ska bli stjärna. För visst ser jag ut som en stjärna?


2006-07-25

Glädjetårar
Tusentals tårar dränker mig
även om de är glädjetårar
kanske dör jag då lycklig?

2006-07-24

Ärren
Ärren syns inte först men plötsligt är de där
Är då djupare än ögonen som du bär

Det är ärren som formar dig genom livet
Och det är i dem sanningen står skrivet
En lika naturlig del av dig som ditt blod
Vi läser dem som din historia, dina ord
Är ärligare än lögn, vackrare än fiktion
Ärligare än både kärlek och religion

Du kommer inte ihåg när du fick dem,
men vet deras betydelse och vikt
De är lika självklara som att andas,
de är din livslånga bikt

2006-08-08

Angående den sista. Ibland tycker jag den är bra. Ibland så rodnar jag. "Satsmelodi, vad är det?" liksom. Fast det beror mycket på hur man läser den. Hittar man rätt så känns den rätt.

3 kommentarer:

Mia sa...

"Ärren" förtjänar fortfarande ett ballonghjärta. Den har jag varit lite svag för ända sen jag läste den första gången. Kanske för att jag är lite scar-woman.

/d sa...

Hellre scar-woman än catwoman?

Mia sa...

har aldrig tänkt på det så. kanske hade en kombination varit det ultimata? fast jag trivs ganska bra med att vara scarwoman, ärrens betydelse är bra att tänka på ibland, då får man en påminnelse om att saker o ting kunde varit mkt värre.