Google analytics

söndag 31 januari 2010

Transmission från poeter.se 005

Det har regnat sen varje dag A.K.A Ibland tror jag att det bara är olycklig kärlek som är evig kärlek
Jag tror på spöken för den här kärleken har varit här i flera år
och jag tror på hav för inombords fäller jag ytterligare en tår
och mina känslor har inte ens gjort en buckla i din rustning

jag tror fortfarande på lycka men har ännu inte sett denna dag
jag tror fortfarande på blå himmel men det har regnat sen - varje dag
tror på kärlek vid första ögonkastet men i så fall har du aldrig sett mig

och jag tror att det aldrig var mening att det skulle vara så här
och jag trodde aldrig att det skulle kännas så här att vara kär
och ibland tror jag att det bara är olycklig kärlek som är evig kärlek


2006-10-15

Blåmärket
Du är blåmärket i mitt hjärta;
punkten där jag alltid slår mig.

2006-10-19

Blåmärket är en favorit i sin lilla storhet. Och så även nästa titel.

100 ord för snö och 6-8 skivor bröd
Villa Volvo vovve
Socialstyrelsen och 6-8 skivor bröd om dagen
Röd stuga med vita knutar
Tv med alkoholiserade snutar
Huvudet upp och fötterna ner
Vilket väder vi har!

Eskimåerna har 100 ord för snö
svenskarna har lika många för ordet lagom

Ja, jag vet att jag bara hittar på
Ja, jag vet att jag bara ljuger
bor i lägenhet, kör Peugeot och har katt
Inte villa Volvo och vovve
men du och jag har beröringspunkter
En gemensam grund och det skrämmer mig

men det skrämmer mig inte från vettet
Nej, det skrämmer mig bara precis lagom

2006-11-02



Inga kommentarer: