Google analytics

söndag 28 mars 2010

Brevfilmen

Naken
Tänker bara på dig
när jag är naken
med mig själv
i en forsande älv

fantiserar om
att du tänker på mig
när du och han
ligger med varann

tänker bara på dig
när jag är ensam
med mitt huvud
löst knutet
uppå mina axlar
och lusten forsande
i mitt skrev

skriver brev
till din adress
men sänder inga
vill inte förstöra
för andra än mig själv

men det är alltid
samma sanna ord
min penna skriver
med glödande iver:

tänker bara på dig
när jag är naken
med mig själv


Slår mig att ”tänker bara på dig när jag är naken med mig själv” kan tolkas på flera sätt. Tex att man tänker på personen ifråga när man är ärlig mot/med(?) sig själv. Är ni med? Eller just som någon man tänker på när man är naken och redo.

Ber lite om ursäkt för strö rimmen (kanske ett ord, men vem fattar det då? strörimmen), känns lite som om inga rim eller rim hela tiden; orkar dock inte fundera på texten mer nu.

Inga kommentarer: