Google analytics

lördag 20 mars 2010

Eternell dröm

Gör det svårt för mig. Jag gör så ofta. Gör så att varje rad ska rimma på samma ändelse. Utöver detta känns det som om jag skulle kunna jobba lite mer med rytmen.

Eller hellre
Hon skulle kunna vara modell
ligga naken på en björnfäll
sval som en försommarkväll
men ändå dräpa som en käftsmäll

eller
hellre

för en stund leka fräck mamsell
ett motiv i en vågad akvarell
i skira underkläder i pastell
och mönstrade med eternell


Eller hellre 2
Hon skulle kunna vara modell
i skira under på en björnfäll
sval som en sommarkväll
men ändå dräpa som en käftsmäll

eller
hellre

för en stund leka fräck mamsell
utsträckt naken på en klipphäll
ett motiv i en vågad akvarell
målad med sprödaste pastell

1 kommentar:

Mia sa...

jag tycker nog version 2 är bättre. gillade framförallt meningen "i skira under på en björnfäll" enligt mig mkt bättre än "naken på en björnfäll".