Google analytics

söndag 28 mars 2010

Transmission från poeter.se 012

För att någon gång bli färdig med förflyttningen från Poeter till bloggen så ökar jag helt enkelt antalet texter något i varje inlägg. Det har hittills gått alldeles för långsamt. Är ju bara på 2007 för tusan.

Tidsperspektiv II
Ibland kan minnena
från förflutna dagar
vara närmare än
den nalkande morgondagen.


2007-02-06

Sadie Hawkins dag
Jag hör henne smyga
men det behöver hon inte
för när hon kommer
ska jag stå stilla


2007-02-13

Vem är/var Sadie? Googla det och lär dig något.

Trollar
Om jag kunde trolla
skulle jag trolla bort…allt;
Allt det som
sticker
river
trycker
biter
sliter
gnider
svider
nöter
skaver
gnager
repar
kväver
tuggar
maler
klöser
rycker
rispar dig.

Men jag kan inte trolla…alls.


2007-02-19

Jag måste komma ihåg att glömma dig
Suddiga nätter, alkohol och skrapsår
Jag vill förtjäna, förtjäna hur jag mår
Och jag vill inte resa på mig
Måste hela tiden komma ihåg att glömma dig

Och hon bredvid verkar förstå för hon kysser mig konstant
Smakar sött, och hon säger att jag smakar likadant
Kanske hon också försöker glömma
Glömma genom att kyssa läppar ömma

Och ingen av oss har tid att låta tankarna stanna
Imorgon ligger vi här med någon annan

Och jag måste hela tiden komma ihåg att glömma dig


2007-02-20

Att tro
Att tro är att veta utan bevis

2007-03-04

Inga kommentarer: