Google analytics

lördag 14 augusti 2010

Transmission från poeter.se 021

Jesus fanns
Har aldrig tvivlat på att Jesus fanns
men var är han nu?
Är det någon som har sett honom?
Allt man hör är rykten;
Och som vi alla vet ska man inte lyssna på skvaller.
Så säg mig,
är det någon som verkligen sett honom?

Hans ord finns kvar
men vem läser böcker nu för tiden?
Sånt är ersatt av Internet och dokusåpor.
Han borde skaffa sig en TV-show.
Skulle säkert få höga tittarsiffror.

Det som är utom synhåll finns inte.
Det inom synhåll finns desto mer.
Så Jesus fanns, det vet vi, men var är han nu?
Är det någon som sett honom?


2008-02-21

Pungsamtalet
– Vad konstig du har blivit på sista tiden.
– Har jag?
– Ja.
– Jasså? Tja, min pung hänger ju lite mer till vänster nuförtiden. Kanske är det?
– Men kan du inte vara lite allvarlig nu? Det här är viktigt.
– Är det viktigt?
– Ja.
– Att du tycker att jag har förändrats?
– Ja.
– Varför då?
– Vadå varför då?
– Ja, varför är det viktigt?
– Förut var du så rolig och man kunde prata med dig och...
– Så enda orsaken till att du bryr dig om att jag har blivit ”konstig” är att du inte tycker jag är rolig längre?
– Öhh…ja.
– Har tanken slagit dig att det kanske är du som har förändrats?
– Jag?
– Ja, du.
– Vadå jag?
– Ja, du. Att du har blivit konstig och inte jag. Jag tycker inte att du är speciellt rolig att prata med dig precis just nu heller.
– Jamen det är ju bara för att jag var tvungen att ta upp det här med att du inte har varit som du brukar.
– Nu är du där igen och beskyller mig för något som det lika gärna kan, eller antagligen beror på dig.
– Men sluta nu.
– Vadå sluta nu? Får jag inte säga min åsikt?
– Jo, du får ha din åsikt.
– Bra.
– Ja.
– Bra.
– Men…
– Bra.
– Sluta.
– Nä. Bra.
– Sluta.
– Bra.
– Sluta.
– Bra.
– Det är precis det här jag menar. Varför håller du på så?
– Vadå? Tyckte du inte att det var kul? Jag tyckte det var ganska kul. Jag kanske inte skulle vinna några priser för bästa komedi eller något men jag skrattade inombords och det är viktigare än ett leende på utsidan.
– Du är ju för fan inte klok?
– Pung.
– Pung?
– Ja. Pung.
– Varför säger du pung mitt i? Det är så jävla barnsligt.
– Är det? Har du tänkt på att det bara är killar som har pung?
– Är inte det ganska självklart?
– Jo, kanske. Men tänk så rolig en tjej hade sett ut med en pung som hängde framför härligheten. Ett par pattar och sen en lågt hängande pung. Och sen fick man liksom lägga pungen åtsidan när man skulle åt.
– Du är konstig. Och äcklig!
– Ja, men du älskar mig ändå.
– Nej.
– Jodå.
– Nej.
– Jodå.
– Nej.
– Pung.
– Vad fan är det dig och pungarna?
– Sköna grejer.
– Pungar?
– Ja.
– Inser du nu att du har blivit konstig?
– Äh, du är bara avundsjuk. Du vill också ha pung.
– Du, jag tror det här bara är ett sätt för dig att slippa ha ett moget samtal. Du är rädd för att jag har rätt.
– Ja, du har rätt. Jag är rädd och omogen. Och min pung hänger till vänster.
– Håll käften om din jävla pung för fan. Du är ju helt körd i huvudet.
– Bra.
– Bra?
– Ja. Bra.
– Är det bra att du är körd i huvudet?
– Ja. Hellre körd i huvudet än i röven.
– Åh, här kommer bögsnacket.
– Vadå bögsnack? Är det bögsnack bara för att jag säger att jag hellre är dum än tar den bakifrån?
– Ja.
– Nu är det du som är konstig.
– Jag?
– Ja du.
– Hur då?
– Haha. Nu trodde du att du skulle kunna köra omvänd psykologi på mig men det går jag inte på. Pung.
– Jag tror inte att vi kommer längre här.
– Kommer längre? Vart ville du komma? Skulle jag inse att jag var konstig?
– Ja.
– Okej. Jag är konstig för jag är inte som du vill att jag ska vara.
– Äh. Nu skiter jag i det här.
– Pung!


2008-02-23

Humor? Allvar? Allmor? Humar? Ja.

Ibland vill man bara dö
Ibland vill man bara lägga sig ner och dö.
Jag har testat det, men jag dog inte.
Kanske lade jag mig på fel ställe?

Ibland vill man bara lägga sig ner och dö.
Antingen det eller olla alla besticken i fikarummet.
Antingen eller liksom.

Ibland vill man bara lägga sig ner och dö,
men det verkar vara svårare än man tror.


2008-02-23

(Är du) vilsen som jag?
Med vänner här,
är du lika vilsen som jag?
Med ljus i ögonen,
är du lika vilsen som jag?
Med bas i bröstkorgen,
är du lika vilsen som jag?
Med rök ur munnen,
är du lika vilsen som jag?
Med alkohol i blodet är du lika vilsen som jag
Med någons tunga i din mun,
är du lika vilsen som jag?
Med lögner i öronen är du lika vilsen som jag

Med minus grader mot din hud,
är du lika vilsen som jag?
Utan dina kläder,
är du lika vilsen som jag?
Sen mellan någons lakan,
är du lika vilsen som jag?
Med morgonljus i ögonen,
är du lika vilsen som jag?
Med virvlande tankar är du lika vilsen som jag
Med exploderande huvud,
är du lika vilsen som jag?
För med alkohol i blodet är du lika vilsen som jag


2008-03-02

Konstant ensamhet inbyggt i mitt dna.

2 kommentarer:

AS sa...

Jesus är en pung?

/d sa...

Hur tänker du nu?