Google analytics

måndag 16 augusti 2010

Transmission från poeter.se 022

Mammas lilla monster
Alla böner fastnar på vägen till himlen
precis som hon vill.
Hon är en flodvåg med staden under sig
så ta ett djupt andetag,
precis vad hon vill.

Hon letar efter en syndabock
och alkohol får mig att flyta
på massor av lögner.
Jag har fastnat i skadorna
av mammas lilla monster.

Var försiktig, lögnerna blir hala,
hypnotiserar mig; faller i dvala.
Hon är blomman på kistan
och hon kommer att använda det
om och om igen.

Staden när mammas lilla monster.
Alkohol petar på mig
precis när hon vill.
Hon forsar fram med alla under sig
precis som hon vill
och alla böner fastnar på väg till himlen.


2008-03-15

Han är ju för jämlikhet
Och han fantiserar
inte längre
om grannens minderåriga dotter
när han har sex
med sin fru
för känner hon ingen njutning
ska väl
inte han heller göra det?
Han är ju för jämlikhet.


2008-03-29

Tomhet VI
Jag är en kyrka.
Hör böner,
de upptar mig
men dem är ej mina.

Jag rymmer glädje
och sorg.
Ni fyller mig
men jag känner mig ändå tom.

Jag är ett diskotek,
fyllt av drömmar
och tårar
men dem är ej mina.

Jag vibrerar
av lust
och åtrå
men känner mig ändå tom.

Jag är en skog.
Hem för insekter
och djur
och jag är en av dem.

Jag är litet djur.
Ett litet kryp
precis som dem
men känner mig ändå tom.


2008-04-05

Poesi är frånvaron av känslor
Hon säger att
poesi
är frånvaron av
egna känslor

Jag säger att
poesi
är jakten på dem


2008-04-24

Inga kommentarer: