Google analytics

onsdag 18 augusti 2010

Transmission från poeter.se 024

Det finns inga årstider längre...

Vi ses i Thailand
det står en kartong på golvet
den är tom
jag säger, se där ligger mitt liv
köpte det på ikea
men det verkar saknas någon del,
kan inte få ihop mig

det finns inga årstider längre
det är samma visa varje dag
nynna med så ses vi i Thailand
men jag låter bilen stå,
tar en promenad istället

det ligger en död fågel på marken,
tror den saknar sitt huvud
mer än sina vingar
jag saknar kärleken
står nu i badrummet med blodiga händer
krossad spegel betyder sju års olycka
men krossat hjärta betyder inget mer liv

lägger en hand på pianot
ljuder automatiskt ett moll-ackord
eko i mitt inre
är det inte lustigt så säg?
jag bygger ett torn av alla mina fel
staplar dem på hög
men jag kommer aldrig närmare
himlen än så


2008-06-26

Om inte
om inte
mitt liv
tog upp så mycket
av min tid
skulle jag hinna med
att leva det.


2008-07-06

Tomhet VII
Bränn mig,
tatuera in din skit
under mina naglar
bygg bo i mig,
slå in dina spikar
i mina nerver,
få mig att känna

Lägg nässlor
på mina ben och armar
bredvid din tunga
låt dina tårar
landa på mig
när de haglar,
få mig att känna
någonting


2008-07-11

Det finns inga monster förutom pms-monstret
När mamma och pappa var borta
och jag försökte sova
men inte kunde för monstret under sängen
sa min storebror att
det finns inga monster förutom pms-monstret,
sen tittade vi under sängen och där var det tomt,
det fanns inget monster där
han sa att
pms-monstret bara kom en gång i månaden
och aldrig till pojkrum
efter det lyckades jag sova.


2008-07-17

2 kommentarer:

AS sa...

haha =) pmsmonstret är hos mig just nu och jag hatar den. För jag har haft ångest hela dagen. Vet din bror hur man lyckas skjuta den?

/d sa...

Nej, eftersom monstret inte kom till pojkrum så har han ingen kunskap om hur man dödar PMS-monstret.