Google analytics

måndag 30 augusti 2010

Transmission från poeter.se 026

Har snart tömt förrådet på Poeter vilket känns skönt. Hoppas det ska leda till förnyad kreativitet att jag inte har några gamla texter att luta mig emot. Att jag "tvingas" skriva nytt.

Monoaminoxidas
Kom till mig så ska jag slicka dina sår
hjälpa dig att minnas sommaren från då
jag vill värma din frusna kropp och själ
du vet att jag bara önskar dig väl.

Kom, jag kan slicka bort varenda tår
har själv varit där så jag vet hur du mår
du vet att jag ger dig vad du behöver,
ett säkert gömställe tills allt är över.

Kryp ned, skyddar dig från världen utanför
famnar dig tills tårarna torkar och dör
du vet att jag alltid kommer finnas här,
redo att hålla dig och din oro isär.


2008-12-13

Wikipedia säger att Monoaminoxidas (förkortat MAO) är ett enzym i hjärnan som bryter ner signalsubstanserna serotonin och dopamin.

Och:
MAO-hämmare, en typ av läkemedel, hämmar kroppens bildande av monoaminooxidas och kan på så sätt häva komplicerade depressionssjukdomar.

Där någonstans finns dikten.

Resa
Tågen kom
och gick
varje gång önskade jag
att jag stigit på.


2008-12-16

Grop åt andra
Den som gräver en grop åt andra
faller ibland själv där i,
andra gånger snubblar den
på högen av jord bredvid,
men oftast fyller gropen sitt syfte,
sen fylls den igen och någon visslar oskyldigt.


2009-01-08

Med eller utan kläder
Jag funderar på att bli nudist
istället för pessimist,
men det spelar väl ingen roll;
för ingen kommer att tycka om mig ändå,
med eller utan kläder på.


2009-01-15

Inga kommentarer: