Google analytics

fredag 20 augusti 2010

Transmission från poeter.se 025

Bomullstrosans drottning
Det är bättre nu
nu tänker jag bara på dig
när jag går till sängs
med någon annan


2008-09-05

Förhoppning
Jag kanske inte lever som jag lär;
men jag lär så länge jag lever.


2008-09-30

Ordspråkspoesi?

Delikatesslimpa
Tove luktade som delikatesslimpa där hon satt i skottkärran
himlen var sommarblå som en dröm från ovan
en långsam solnedgång tuggade i sig av himlavalvet
bytte sommarblå mot solnedgångsfärger
myrorna i gräset stretade på
så mycket kvar att göra innan natten kommer
om man befinner sig däruppe som solen gör
ser vi säkerligen också ut som myror med så mycket kvar att göra
men tove bryr sig inte om det
hon är instinkt, lathet och en estradör av rang
kanske är det hemligheten…


2008-10-20

Tankar från en solnedgång.

Tomhet 8
Mitt hjärta är inte tomt;
Det är fyllt av tomhet.


2008-10-21

Dem sa du föll när du hoppade
Högt upp
på tionde våningen
stod det en ängel

men det var det närmaste
hon någonsin kom
himlen

för med ärr i hjärtat
och ärr på armarna
tog hon steget

på hennes begravning
sa dem att hon föll

men om hon föll
var det för längesen


2008-11-02

Inga kommentarer: