Google analytics

fredag 12 augusti 2011

Herpes simplex

Hittade den här under en sten. Nej, bakom några paket pasta i skafferiet. Nej, uppe på vinden tror jag det var. Eller så var det i datorns hårdisk. Ja. så var det nog.

En mycket gammal sak som ska få se dagens ljus. Inspirerat av en närståendes flickväns gamla arbetskamrats nya kvinna (jag mötte Lassie varning) som enligt skvallret hade herpes. Och de som har herpes måste också leva vanliga liv. De är inte bara sin sjukdom.

Herpes
Jag har herpes
vill du smaka
en kaka
som jag bakat själv?

jag har herpes
färdas över Ölandsbron
den tycks vara tusentals mil lång

jag har herpes
jag äter pizza
och dricker cola
på den lokala pizzerian

jag har herpes och
alla mina krukväxter dör
vet inte vad jag gör för fel

mtv har herpes
så jag stänger av

Inga kommentarer: