Google analytics

lördag 19 januari 2008

För alltid är en väldigt lång tid

Anna har läst igenom dikterna på rekordfart, redan dagen efter hon fått texterna var hon färdig, och som vanligt var hon för snäll mot mig och i bedömningen. Allting var jättebra och några stycken var extrabra till och med. På slutet av bedömningen kallade hon mig även för hennes favoritpoet för alltid. Jag anser mig inte vara poet men jag lapar ändå i mig berömmet. Tack Anna. Och för alltid! Det är en väldigt lång tid det.

Så nu har hon sagt sitt så att säga och de ansiktslösa internetläsarna på poeter.se har läst (inte för att det gav så mycket men ändå), antar att det är upp till mig nu att göra det slutgiltiga urvalet. Ska sätta mig ner och verkligen gå till botten med det. Verkligen känna efter och tänka efter och sen välja (rätt). Ska jag få ett refuseringsbrev ska det vara för något jag kan stå för. Inget hafsjobb ihop slängt på en kvart.

1 kommentar:

Andreas Elfwingson sa...

Umm, det där med att inte göra hafsjobb är nog så viktigt, både när det gäller texter OCH musik(produktioner).

Hafsjobb är sämst.

/A